“Vecdin ilimde erimesi, ilmin vecd içinde kaybolmasından yeğdir.” Cüneyd-i Bağdadi

31.03.2011

Sol Majör Süit

Bir kitapçının önü
Vitrinde gözüme ilk ilişen: “Bach French Suite No:5 Piano G Major BWV 816” metot.
Direk girdim, kapıdan çıkan ses bir işaret!
Sibemol bu. Çağırıyor?
Göz dengem astigmat cümbüşü
Kulağım, rehber.
1700’lerden kalma bir hokkaya düştüm.
Renklerin arasından geçtim, kitapların olduğu kata doğruldum,

Köşede Grand piyano ve inadına “beyaz”.
Sobelendim: soluma mevzilenen kemik çerçeveli gözlüğe.
Fazla hipermetrop.
Siyahtı.
Suriye sınırındayım.
Yukarısı Lozan, aşağısı Mudanya
Misak-ı milli harekâtı: merdiven.
Ağır ağır çıkmalı diyor.
Merdiven çıkılası olsa, yokuşa sürmezdi.
Siyahla aramızda bir simsar: piyano.
Geciken açık arttırma, aceleyle fahiş fiyatına.
Satıldı!
Merdiveni önüme kattım ve kendimi azarladım.
Tek kurşunum kaldı.
Solak olsam iyi, piyanoyu vurabilirim.
Metotlar piyanonun arkasında.
Aşağıya!
Bu sefer merdiven: kurtuluş savaşı
Ağır bir aptallık çöktü.
Birinci basamağa sezonluk yerleştim.
Kıpırdatanı Vandalizm’den içeri, çekil diyeni Bakırköy’e.
Göğsümdeki ağrı, üzerimdeki çitaya hakaret.
Buldum!
Kamuflaj ve avlanmak
Merdiven-piyano arası iki adım
Diğerleri sessizliği okuyor
Gözler; popcorn, kulaklar; sürç-ü lisan
Direk üçüncü evre: yandım!
Yalnız, dişi, soğukkanlı ve saatte 100 km hızla
Yapraklardan ve köklerden oluşan: kütükhanedeyim
Birinci basamakla aramda bir bağ: fetüs
Yalnızlık ve dişilik: siyah çerçeve
Soğukkanlılık ve 100 km/saat hız: eril primat






















Sessiz argoyu bozan: “Bach French Suite No:5 Piano G Major BWV 816”
Beyaza siyah karışmış
Kapıdan çıkan ses bir işaret!
Fa# bu. Gidiyor?
Piyanist: “Brandenburg Kralı” J.Sebastian Bach
21 Mart, 1685 – 28 Temmuz, 1750
BWV: 816 No:5 1685. ???

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder